dinsdag 30 augustus 2011

Gillende keukenmeid.

Toen ons gezin zestien jaar geleden werd uitgebreid met een jongetje, hoopte ik er stiekem op dat de volgende een meisje zou zijn. De tweede werd ook een jongetje en langzaam maar zeker werd ik een echte jongensmoeder. Al helemaal na de geboorte van onze olijke jongenstweeling. Ook na vier prachtige jongens bleef het verlangen naar een meisje. Al jaren had ik haar naam in mijn hoofd. Maar met het lengen van de jaren werd het verlangen minder en verdween langzaam naar de achtergrond.


Toen ik zeven jaar na de olijke tweeling toch weer zwanger raakte werd de hoop op een meisje weer opgerakeld. En de blijdschap was groot toen we op de echo zagen dat het daadwerkelijk een meisje was. 
Dit kleine meisje gaf een hele andere draai aan dit jongensgezin. 
Gaf ons inzichten die we nog niet hadden, en leerde ons dingen die wij eerder niet konden bevroeden. 
Tussen jongens en meisjes zijn écht wezenlijke verschillen! 
En dan met name op het vocale gebied. Het gekakel begint bij het opstaan en verstomt langzaam bij het slapen gaan. Verhalen, liedjes, vertelsels, verzinsels, nog meer liedjes.....
En zint het haar niet, en geloof me ze weet precies wat ze wel en vooral wat ze niet wil, dan gaat haar keeltje maximaal.
En doet ze geenzins onder voor Boo uit onderstaand filmpje.



Ben benieuwd of dit ooit minder word??

11 opmerkingen:

  1. Hee, zit jij hier?

    Toch weer begonnen dus....nou schrijf maar lekker, ik kom vast nog eens buurten, groet Roelien

    Geen idee hoe ik hier nou terecht kwam trouwend, viaviavia dat weet ik wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, ja dat gegil ken ik, en ja het word minder, ooit.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihihihi geloof niet dat t snel overgaat hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 5 jongens toch boven haar . Tja wat wil je .Wees blij dat ze haar mannetje staat. Dacht dat ik je allang volgde maar dat was op twitter Nu dus hier ook.....liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moeten er natuurlijk 4 zijn... hahahah Oma he =oud;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. waarom komt dit me zóóóó bekend voor. Oja, wij hebben ook een peutermeisje rondlopen.

    Leuk, je dat je weer bent begonnen met bloggen. Ik blijf je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha heel herkenbaar. Was ooit van mening dat tot de levensjaar van vier er geen verschil tussen jongens en meisjes zou zijn. Ik weet nu, dat dat niet zo is. Ik vind jou met vier jongens en 1 meisje heel stoer!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!