maandag 12 september 2011

Waarom Obi-Willem, Obi-Willem heet en een lekker receptje.

De grote vriendelijke reus kwam hier nog niet zo heel lang geleden wonen. In het begin liet hij zich nauwelijks zien, af en toe kwam er een snoetje vanonder de bank. Of schoof er een bibberende dweil door de kamer. Plukjes haar op het aanrecht verraden dat hij s'nachts wel op ontdekking uit durfde. Inmiddels is hij hier gelukkig helemaal thuis, en bekijkt alles forsend vanaf zijn favoriete hoge plekje. 
En inmiddels is ook de hiĆ«rarchie opnieuw bepaald. Na het kammen krijgt Henk op zijn sodemieter, waarop Henk vervolgens hond weer even op zijn plek wijst.
Maar de naam, de jongens waren gek op de naam. Connecties met Obi-Wan Kenobi waren in no-time gelegd. Ik daarentegen vond hem een echte Willem. En bovendien past dat ook veel beter bij Henk. De jongens bleven echter volharden in Obi en ik in Willem. Uiteindelijk sloot het meisje een compromis door hem Obi-Willem te gaan noemen. En zo kwam Obi-Willem aan zijn naam.


Op verzoek nog even het recept voor de pastasalade ala Sjaan.
Voor ongv 10 personen:
1 Krop ijsbergsla.
500 gram pasta.
2 ons gerookte kip.
1 blikje mais.
1 komkommer.
Mayonaise.
Persillade. (Kruiden uit Frankrijk)
(Ook lekker erin zijn tomaat, paprika, reepjes ham, ei etc. etc.)


Pasta koken en goed afspoelen en afkoelen. 
Alle groente en de kip snijden. 
Mayonaise en de kruiden erdoor.
Klaar :-)
Eet smakelijk. 

10 opmerkingen:

  1. heerlijk zomers receptje en obi-willem vraagt gewoon door zn postuur ook om een extra lange/dubbele naam :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb niks met recepten, maar ben dol op Obi-Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa!!! Ik ben blij met het snel gepubliceerde recept. Ga het op de enige zonnige dag van deze week direct eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Obi-Willem is een kat naar mijn hart!

    Lekker zomers recept, al roept nu het weer om zware stamppotten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben trots op mezelf omdat ik weet wie Obi-Wan Kenobi is.

    Maar dat komt omdat ik ook jongens heb...

    Huisdieren... ze blijven je verbazen.

    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. *zucht* met weemoed in mijn hart vanwege Lewis, las ik met veel genoegen over het mooie leven (en mooie plekje!) van Obi-Willem!

    en over 4 klikken sta je in mijn blogrol...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!