woensdag 4 januari 2012

Over borrelen, afscheid en buikpijn.

Er borrelde wat, alhoewel ze niet wist wat. 
Het einde van het jaar was voorbij gegaan voor ze er erg in had. 
En met rasse schreden stond ze al in januari. 
Een jaar dat ze bruisend tegemoet zou moeten treden. Een nieuw jaar, een jaar vol nieuwe dingen. 
En het begon gelijk al goed. Veranderden ze de slaapkamer van de olijke tweeling, ze veranderden de  speelkamer in een heuse puberkamer. 
Ze had zin om te roepen, te gillen, kan iemand mij even vertellen wanneer de olijke tweeling stopte met spelen?? En waar het chillen is begonnen? 
En alsof dat nog niet genoeg was. 
Naderde niet alleen het afscheid van de olijke tweeling van de basisschool, ook naderde en zelfs nog veel sneller de dag met rasse schreden dat zij haar jongste, haar kleine meiske, naar school ging brengen. 
Werd ze met buikpijn wakker en realiseerde zij zich dat elke ochtend dat haar meiske bij haar in bed kroop hun weer een dag dichter bij die dag  bracht. 
En restte haar niks anders dan te bedenken wat zij zou gaan doen met al die vrijgekomen tijd. 
Naast het eenzaam wentelen in al die lege uren. 
Ze nam niet alleen afscheid van een jaar, maar startte vervolgens een jaar vol afscheid.
En piepte ze, moet ik me echt gaan mengen met al die onderbouw moeders??

15 opmerkingen:

  1. O dear! Leef heul erg met je mee. Zowel met alle weemoed als met het slot van je verhaal, zit ik al wel es aan te denken ja...
    (en je zal zien, het gaat meevallen! typte zij ferm)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohwjee..wat kan je dat overvallen hè? Het zal even de tijd nodig hebben, deze overgang. Ennrh, zeker goed begonnen dit jaar! Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik heb niets om je pijn te verzachten, ja toch: Over een poosje krijg je kleinkinderen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gevoel ... ik kan er ook niet tegen! Zet je maar achter je machien dan gaat het bij mij steeds beter ;) Veel sterkte alvast! En vergeet vooral niet te blijven genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ja, dat herken ik nog. Ik ben een van de oudste onderbouwmoeders en heb helemaal niets met de andere moeders. Hoe anders was het toen oudste in de onderbouw zat. Maar weet je wat: niet al te veel contact is ook wel fijn. Succes en sterkte. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh jeetje ja... dat punt heb ik ook gehad bij Junah... en over twee jaar voor het laatst. Ik geniet nog maar even twee jaar heel intens van mijn grote boef.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh ach wee en kreun, t is wel verschrikkelijk, ik moet er ook weer aan, bij school staan in onderbouwmoederklup....ik leef zo met je mee... sterkte dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een wereld van verschil hè, aan de ene kant de pubers en aan de andere kant een kleuter
    Nog 2 weken dan 'mag' ik ook weer iedere dag...
    Gelukkig is ons kleine meisje nog maar 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh dit logje bracht ook bij mij de toekomst dichterbij, na de zomer lever ook ik een klein meisje af bij de kleuters (wil er nog niet aan denken)
    Jij alvast veel sterkte. Ik voorzie nu al leuke logjes over de onderbouwmoedersklup

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat een veranderingen weer. Is altijd weer even flink wennen he.... komt vast snel allemaal weer op zijn pootjes terecht hoor!

    Enne, nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

    groetjes,

    ps ik heb een give away lopen op mijn site. Misschien vind je het leuk om mee te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. och jee, ik heb echt zo,n medelijden met je,als ik moet bedenken dat er hier ook al 3 opde middelbare school zitten en zelfs 1 op de hogere school en dan dat wij ons meisje dinsdag moeten opgeven voor de basisschool en dat ze eind dit jaar ook gaat,dan krijg ik echt kippevel,bbrrr wat gaat de tijd toch snel, heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oef, herkenbaar.
    Alvast veel sterkte! *Kus*

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar ook zo mooi! De combinatie pubers en kleuters in één huis. Hihi, ik wou dat onze kinderen bij jouw kinderen op school zaten. Kon ik gezellig met jou kletsen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!