zondag 29 april 2012

Over nog meer rokjes, knisperdoekjes en luierzakjes.

Madame ZsaZsa hield me goed in haar greep. Het ene na het andere rokje rolde hier van de band. Het leuke van de patroontjes is ook dat de rokjes lekker snel klaar zijn.


De zoom werd een hele soap, maar uiteindelijk was hij naar tevredenheid :-).

 
En zoals alleen kleine meisjes dat kunnen werd het rokje goedgekeurd met veel zang en dans. 
Altijd weer fijn, want kleine meisjes hebben ook een uitgesproken smaak en niet alles valt altijd even goed in de smaak.
Patroon: Madame Zsazsa
Stof: De sprookjestof is van Rakketak en de bloempjes kreeg ik van een lieve vriendin.

Voor het pasgeboren broertje van het vriendinnetje van het kleine meisje maakte ik 2 kadootjes.


Een knisper/label doekje.


En een luierzakje. Beschrijvingen vond ik hier en hier.
Hier op de foto nog met een megaluier, maar na mijn oproep op Facebook kon het zakje gevuld worden met ieniemienie luiertjes. Zo schattig. 
Ik was ook alweer helemaal vergeten hoe onwijs klein pasgeboren babietjes zijn. En hoe groot je eigen jongste kind dan opeens word.
Ik vond het heel spannend om een zelfgemaakt kadootje te geven, maar het werd enthousiast ontvangen. Dus dat ga ik zeker vaker doen!

10 opmerkingen:

  1. het zijn ook wel heel mooie zelfgemaakte cadeautjes hoor, natuurlijk worden die enthousiast ontvangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi die kadotjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig rokje!! En zo'n stoer grietje!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah mooi!!
    Het boek en de naaimachine staan hier ook klaar voor de start....!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. t zoompje ziet er prachtig uit... was het werkelijk zo moeilijk???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben nog steeds zo huiverig om te beginnen maar heb dus al een paar rokjes in gedachten die gemaakt moeten. Maar nog nooit gedaan! Oh, zucht, ik wil toch echt eens die stoute schoenen gaan aantrekken... Zeker na jouw leuke fotoos! XX!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooooh dat doekie....
    Hier twee kindjes verslaafd aan label doekjes.
    Liv heeft er zelfs 5 in bed.... dat zijn meisjes hè... Verzamelen en niet kunnen kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat sprookjesstof ligt hier ook te wachten!! Maar wel zeer mooi gedaan met die stroken! Lang leve het boek ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!