dinsdag 3 april 2012

Zwemles.

Ze komt vrolijk *na een kort dipje gaat ze ook werkelijk weer vrolijk naar school* de school uit rennen. 
Die kleine meid van ons. 
Ze rent, nee het is meer huppelend rennen, in mijn armen onderwijl Mahaam mag ik met haar spelen?? roepend. 
Vandaag kan er niet gespeeld worden, vandaag is de eerste zwemles. Ze licht nog meer op, en verheugd rent ze naar haar. Ik kan niet spelen, ik mag zwemmen gilt ze. 


Thuis staat de zwemtas al klaar. 
Gevuld met haar nieuwe tankini. Geen koude buik, en makkelijk als ze even tussendoor naar de wc moet. 
Ze huppelt en ze stuitert door huis. Gaan we al??


En terwijl ik voor mijn geestesoog alle huil en gil partijen de revue laat passeren. Alle nek omklemmingen bij het betreden van een zwembad weer voel. Hou ik mijn hart vast.


Maar zij, zij blijft huppelen.
Zij blijft stralen, want zij mag zwemmen.
Met een meester, en jongetjes. Mama zwemmen is toch alleen voor meisjes?
Mama er zit wel heel veel water in dat bad.
Mama kijk als ik mijn voet nat maak, maak ik afdrukken van mijn voet.
Nee mama het is niet glad.
Mama mag ik al.


Zonder schroom stapt zij naar binnen, en huppelt zo het water in.
Mam ik ging wel twee keer onderwater met mijn ogen open en mijn mond dicht!





13 opmerkingen:

  1. Dat wordt lachend A & B!
    (hoop ik voor jullie)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ze toch een heerlijk meisje, die overal blij en onbevangen op af stapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooo heerlijk meisje,en fijn lekker elke week naar het zwembad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi logje! En het is bijzonder om vier jaar te zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. krijg er gewoon bijna natte ogen van, zo lief. Maar dat komt van dat vele water natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi he-kinderlijk blij zijn-dat zouden wij ook nog veel meer moeten zijn-het leven is dan veel mooier-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je heel mooi beschreven. Ik ga sowieso zelf niet mee naar de eerste zwemles van ons meisje, die lessen waren voor mij echt vreselijk, dus ik wil die herinneringen niet op haar afstralen. Maar ik hoop dat ze er evenveel plezier aan beleeft als jouw dochtertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, ik hoop dat ze het zo leuk blijft vinden. Dat scheelt een boel gedoe natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk gaat dat zo! Wij hadden gister ook weer zwemles. En net nu hij na weken gegeil met plezier gaat, zal zijn vriendje volgende keer naar en andere groep gaan. Fingers crossed.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!