zaterdag 16 juni 2012

Bij gebrek aan groene vingers.

Chlorophytum 
Chlorophytum
Pelargonium graveolens
Bromelia
Ik sta nou niet echt bekend om mijn groene vingers.
En derhalve was ons huis jaren verstoken van het nodige groen. 
Maar na jaren begon het toch wat te kriebelen, en ik dacht laat ik het weer eens proberen met een kamerplant *Chlorophytum* die geen groene vingers nodig heeft. 
En die was ondanks de spaarzame slokjes water zo dankbaar dat hij me stek na stek schonk.
Om puur jeugdsentimentele redenen was ik al enige tijd opzoek 
naar een citroen geranium *Pelargonium graveolens*. De citroen geranium geeft een citroenachtig luchtje af na aanraking.
Heerlijk.
De bromelia was een cadeau, en gewoon leuk door zijn lelijkheid.
Een enorme uitdaging voor mij, om ze in leven te houden :-)

12 opmerkingen:

  1. De Bromelia wil graag water in zijn middelkuiltje, net als in het oerwoud. Daar groeit hij op bomen.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me een huis zonder planten niet voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha succes!!!!
    Dit had ik kunnen schrijven, ook geen plant te vinden hier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah vandaar dat de chlorophytum het hier goed doet, die heeft niet veel nodig! En ik dacht dat ik toch ene groene vinger had

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh die citroenplant... bakken vol had ik hier op een gegeven moment. Ben dol op planten, maar helaas doen ze het niet altijd even goed. Kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen...geniet van je oerwoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het gaat je vast lukken! En anders probeer je het met een cactus ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooo ik kan ook geen plant lang laten leven,ze zijn zoo dood bij mij,maar de laatste paar weken gaat het heel goed,de 3 plantjes van moederdag staan nog,maar ze beginnen nu wel ziek te worden zeg maar.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Go for it-girl! Ik ben niet van de planten maar van gekleurde bloemen. Mooie zondag-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, ik kan rustig zeggen dt ik aardig groene vingers heb, maar ik heb een paar weken geleden een citroengeranium gekocht en die ging achter elkaar dood. Gelukkig heb ik voor hij helemaal het llodje legde nog een aantal stekken afgesneden. Nou maar hopen dat die het gaan doen......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. de give away die je gewonnen heat is vandal op de post gegaan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Varensoorten zijn ook heel geduldig! (voor mij althans ha!)
    Ik vind het wel leuke planten ook!
    Ik heb zelf ook niet zoveel planten hoor, 3 stuks in totaal en soms een plantje met bloemen, ik heb namelijk lichtgroene vingers :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!