dinsdag 12 juni 2012

De olijke tweeling #1

Toen de olijke tweeling werd geboren na 37 weken en elk zo'n 5 pond zwaar was ik opeens een echte jongensmoeder. 4 jongens waarvan de oudste over 5 maanden 5 zou worden. 4 jongens waarvan de oudste na 1 maand gewoon even zijn arm brak. En mij vervolgens liet kennismaken met EHBO en gipskamer. Plekken waar ik mijzelf later nog met enige regelmaat terug zou vinden. 
Want hoewel ze tegenwoordig liever hun tijd slijten achter de computer, was er een tijd dat die nog geen rol in hun levens speelde. Er was een tijd dat ze ongeremd buiten speelden. Fietsten, renden, tikkertje speelden, in hoge bomen klommen, uit hoge bomen vielen, vochten. Er was een tijd dat kleding niet doorgegeven kon worden, dat kleding versleet. Dat er gaten in koppen, knieën en ellebogen gevallen werden.
Dat er gegipst, gehecht en geplakt werd.
Dat de huisarts zei, loop maar door u weet de weg.
En je zou het niet zeggen, maar soms mis ik die tijd best wel.
Ik dacht toendertijd dat ik wel door de wol geverfd was met een jongenskleuter en een jongenspeuter.  Ik dacht, nadat ik besefte dat ik dit best wel groot zou krijgen, ik dacht wie maakt mij gek. Ha, was dat even een misvatting.
Want hoewel die kleuter en die peuter maar 22 maanden schelen, is dat lang geen 14 minuten. 
Dus.
Dit was even andere koek.
Want wist je dat het best leuk is om tarzan te spelen met de lampen boven de eettafel?
En wist je dat het geweldig is om je deur te barricaderen met 2 ledikanten, of voor mijn part 2 eenpersoonsbedden, om vervolgens ergens op de vloer in slaap te vallen.
Dat we de bedden vastbonden aan de verwarming, net als de matrassen aan het bed trouwens.
Snap je nou dat ik dat mis?
Dat de nieuwe huisarts met nog niet kent?
Ik al tijden geen gapende gaten meer heb gezien.
En dat de kleding nauwelijks slijt. 



Kijk voor meer tweeling verhalen eens bij haar



16 opmerkingen:

  1. hihi ja mooi geschreven en ik weet precies wat je bedoelt,ik mis ook die tijd best wel,het gaat allemaal zooo vreselijk snel voor bij.leuke foto

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha moest lachen om je stukje!!
    En alhoewel ik maar 1 jongen heb (meisjes zijn weer een heel ander verhaal, zoals je weet ;)) mis ik het soms ook idd!!
    De tijd dat ik door een soort spiderman web naar zijn hoogslaper moest klimmen is voorbij !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het lijkt me heerlijk om een tweeling te hebben! en die foto..de ondeugd druipt er af. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het ook voor geen cent willen missen!!

      Verwijderen
  4. Ik kan me best voorstellen dat je het mist. Wat een heerlijk stel boeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaa!! Tarzan met de lamp!! Wat een lekker koppel!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :-) t lijkt idd nog zo kort geleden...wat waren het ook 2 leukertjes tooen ze zo inie-minie waren

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal! Ik ben blij dat ik een jongen en meisje heb, van die tweeling droom ik nog even verder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, ik had maar één dochter nodig voor Tarzan-met-de-lamp!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een herkenning ;) en wat een leuke foto van de boefjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. haha, ik moet ook wel een beetje lachen en herken ook wel het eea. Gelukkig hebben we de ehbo nog geen bezoekje hoeven brengen ..Wat een heerlijke foto van je boefjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het lijkt me leuk maar erg druk, een tweeling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat was de tweeling olijk! Maar volgens mij zijn ze dat nog steeds, diep van binnen.

    O, ik ben ook in zo'n nostalgische bui. Computers zijn fijn, maar ik mis de spelende kinderen, de vloer bezaaid met duplo waar je je nek bijna over breekt, de tekeningen die ik bij de vleet kreeg, de witte broek die in no time zwart was, de gaten op de knieën die ik dan creatief oplapte met een leuk lapje, de hutten/tenten/treinen die zomaar in de woonkamer gebouwd werden... Trouwens: de jongens hebben nog nooit wat gebroken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha wat een leuke foto! Ze zien er ook uit als twee voorbeeldig brave kindjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel leuk geschreven en wat een leuke foto! En poeh wat een tijd!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!