vrijdag 29 juni 2012

Mijmeringen.


Nog 3 schoolse weken en dan breekt ook voor ons de langverlangde Grote vakantie aan. 
En in aanloop van die Grote vakantie kan ik niet anders dan mij over geven aan een melancholisch mijmeren. 
Verlaat de olijke tweeling de basisschool. 
Gaan na de Grote vakantie 4 Grote jongens naar de middelbare. 
En realiseer je je eens te meer hoe snel het gaat, de allereerste schooldagen nog op je netvlies gebrand. 
De eerste stappen naar het groter worden. 
Het stap voor stap loslaten.

Laat mij dat gevoel nog even vasthouden, nog eenmaal.
De eerste schooldag nog zo vers. 
Zo onbevangen, staat zij nog aan het begin.
Vrolijk huppelt zij door het leven, onbevreesd. 
Voor haar is elke dag een feestje. 
Zij loopt niet maar ze dartelt.
En als ze lacht dan gaat de hemel open. 
Meisje, beloof me dat je niet te snel groot word.

18 opmerkingen:

  1. Ik kan me dat gevoel goed voorstellen. Ook zij wordt groter, maar voorlopig dartelt ze nog lekker om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee, al vier naar de middelbare school! Ik mijmer omdat onze tweeling straks geen kleuter meer is...da's nog heel andere koek;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij elke grote stap een klein beetje loslaten... zoooo moeilijk! Maar je er dan wel mee troosten dat elke leeftijd zijn leuke kanten heeft :-) Maar dat mijmeren... ik weet er alles van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden! Maar eerst lekker genieten van de vakantie.... Ik kan echt niet wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms gaat de tijd toch snel. Zeker als je kinderen groot worden. Maar geniet van elk moment!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh help, veel te snel gaat het allemaal.... ik zit meteen met tranen in mijn ogen!! Geniet maar lekker van je kleine vrolijke meisje!! Hopelijk gaat het kleuteren lekker langzaam..... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, het gaat heel snel. Te snel. Ik ben blij dat jongste nog maar in groep vier zit volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi! Ik stond vandaag ook met al die dingen in mijn hoofd voor het laatst aan de schoolpoort. Hou het nog even vast want snel is de vakantie weer voorbij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En op een dag kijk je op en realiseer je dat ook zij al groot is. Het gaat zo hard, het gaat veels te hard, maar voor hun kan het niet hard genoeg gaan.
    Dus geniet van iedere dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dus bij jullie nog drie schoolweken. Bij ons nog één en dan direct op reis. We komen weer in de buurt, wellicht lukt het dit jaar elkaar te zien???

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lees je stukkie nu pas...krijg er gewoon een brok van in mijn keel. Jakkes! Blij dat je jongens zo goed gaan, maar heerlijk dat je nog zo'n onbevangen meiske bij je hebt. En gelukkig duurt het nog héél lang voor mijn jongetje naar de basisschool moet...slik!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Been there done that.... Het valt reuze mee achteraf, want inderdaad: iedere leeftijd heeft zijn leuk dingen. Die dartelaar van jou, die dartelt gewoon nog als ze naar Middelbare school gaat en ze dartelt zo een huwelijk in..... Dartelaars blijven dartelaars, heus!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou onze jongste ook wel jklein willen houden,maar juist zij gaat het hardst van allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kippevel van boven tot onder-zo herkenbaar-zo onherkenbaar is dochterlief NU-ik zit in puberland-dus please geniet van je dartelende meisje. Mooi weekend-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!