zaterdag 18 augustus 2012

Een dagje op stap met het kleine meisje.

Al een aantal jaar, het is al een heuse traditie, gaan we met de jongens naar een achtbanen pretpark. Eerst alleen met de oudste twee, en toen de olijke tweeling de benodigde lengte had bereikt mochten zij ook mee.
Het kleine meisje blijft de komende jaren verschoten van achtbanen en wilde attracties.
En zo kwam het dat we op een zonnige donderdagmorgen een tasje pakten met pakjes drinken, een bruine boterham en een doosje met meloen. 
Dat we het vriendinnetje van het kleine meisje oppikten samen met haar moeder en kleine broertje, en dat we doorreden naar Sprookjeswonderland.

En daar verwonderde zij zich in het sprookjesbos. Gluurde naar binnen bij werklustige kabouters. Luisterde naar liedjes. En liet zich keer op keer verrassen. 

En daar reed ze paard als een volleerd amazone. 

En daar bevoer zij de lieveheersbeestrivier. En zwaaide ze Koningin waardig naar haar gevolg. 

Daar zag ze prinsessen en hoorde hun verhalen.

Daar kwam haar ware aard boven ;-)

En na een lange zonnige en leuke dag, stapten ze vermoeid de auto weer in.
En reden we naar grote broer, alwaar een happy meal gretig aftrek vond. 
En 's avonds kroop ze vermoeid haar bedje in. 
Ik vond het ook een hele leuke en bijzondere dag. 
Ik ging eigenlijk voor het eerst een dagje uit met maar één kind. Ik reisde uitermate licht.
En ik ging een dagje uit met een meisje, en dat meisje ervoer het sprookjesbos weer heel anders als voorheen haar grote broers.
Ik heb genoten!!

16 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal en persoonlijke activiteit-zo gewoon maar zo bijzonder. Fijn dat je hebt genoten-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, focused attention is heel belangrijk voor ieder kind.<in een groot gezin is er niet altijd tijd voor. Dat geeft niks, als er maar AF EN TOE tijd voor is........ En inderdaad: je geniet zelfnetzo hard mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zalig. Ik kan me zo voorstellen dat dit weer heel anders was. Heerlijk genieten van haar plezier en verraste snoetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heerlijke dag! en die foto van mevrouw de amazone is goud waard

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n uitje en dan meteen qualitytime met één kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk uitje! Even weg met één kind, dat is iets wat ik eigenlijk ook nooit doe. Wel heel jammer, want het is zo leuk, even geen aandacht hoeven verdelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel belangrijk zo met de kids apart lijkt me zo! Jullie hebben het fijn gehad, mooi zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk dagje lijkt het me toe! Dat koninginnezwaaitje heeft ze vast geoefend, ziet er uiterst professioneel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er een top dagje uit! Waar is dat sprookjesbos?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is de link! http://www.sprookjeswonderland.nl/

      Verwijderen
  10. Super dagje, dat is helemaal duidelijk!
    Wij zijn (toen de jongens wat kleiner waren) ook wel eens naar Sprookjeswonderland geweest... hebben dezelfde "zwaaien-uit-ee-lieveheers-bootje-foto's"!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig dagje uit! Een dagje exclusieve aandacht! Alhoewel ik vermoed dat het kleine meisje binnen het gezin echt geen aandacht te kort komt (daar zorg ze vast zelf wel voor)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Puur genieten! En ieder op zijn beurt de nodige aandacht, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ken het niet, maar voor mijn kids hoeft het ook niet meer.. :)
    Ziet er heel leuk uit. Zowel jij als zij hebben lekker genoten!Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik las je naam bij Mrs. T en dacht... hee die naam ken ik. Ooit eens een sinterklaasgedicht voor je gemaakt via Kobus en Co. Wat een leuk blog hou je tegenwoordig bij! Zelf ben ik afgelopen week maar weer eens begonnen met een blog. Leuk om je weer gevonden te hebben.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!