zaterdag 8 september 2012

40

40, een mooi moment van bezinning.
En een mooi moment om eens door je baby album te bladeren.
Met weemoed.
En sorry, ik ben pre-digitaal.





Laatst riep ik weer mijn ikken bij elkaar.
En toen ik weer eens vroeg "He, welke ik is eigenlijk waar?"
Zeiden mijn ikken opeens: "Zeg jij het maar
Jij moet het weten, jij bent ons allemaal bij elkaar."
En toen ik zei: "Joh, wie ik ben, weet ik nog steeds niet."
Zeiden mijn ikken: "Harrie, da's helemaal niet waar
Weet je wat jij bent, joh?" "Nee" "Je bent ons niet vergeten
Daarom roep je ons nog altijd bij elkaar"

He, soms ben ik die jongen weer van 9
Die af en toe nog blij is als het sneeuwt
He, soms ben ik nog 20 jaar, zo'n jongen met lang haar
Die af en toe nog weleens over onderwerpen schreeuwt
He, en soms ben ik die twijfelaar van 30
Van: "Ik weet niet zeker joh",of "Misschien" of "Bekijk het maar"
Ik ben nog een dromer, een drammer, een twijfelaar
Ik ben een ik van 40 jaar die nog geen ikje is vergeten
En soms nog weleens van ze wil weten
He, jongens, maak ik jullie af en toe nog wel eens waar...

*Bron Harrie Jekkers*


20 opmerkingen:

  1. En dan begint het leven....zeggen ze :-)
    Van harte met je 40 zomers Sjaantje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat gedicht zegt het wel helemaal, mooi... ik bezin straks met je mee Sjaantje. Maar nu al voor jou een hele gelukkige verjaardag! (en weet me eens te zeggen of het veel anders voelt met die 4 ervoor :-)) Geniet van je speciale dag vandaag! Liefs, Trui

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een dikke proficiat. Laat je heerlijk verwennen vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi,nogmaals van harte gefeliciteerd,en wat een schatje was je toen je klein was,je dochter lijkt precies op jou vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het voelt anders hoor, die 40. Plots zeggen ze mevrouw tegen me. Geniet van JOUW dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gefeliciteerd lieffie :-)
    leuk gedicht, het verwoord het inderdaad heel mooi, zoals we ons soms kunnen voelen...kword dr bijna weemoedig van

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een nieuwe voordeur zeggen ze hier :)
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gefeliciteerd met je 40 jaren! Maak er wat moois van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hieperdepiep hoera!!!! 40 is trouwens het nieuwe 30, dus het valt best mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Halleluja... 40 al....

    Nee geintje natuurlijk! Mooie leeftijd! Helemaal met een gezin zoals de jouwe! Gefeliciteerd en een hele fijne avond verder, proost op al het moois! Liefs Nicolle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele fijne avond nog gewenst, hoop dat je een mooie dag had. Gefeliciteerd en nog veel mooie jaren!(en wat lijkt je meisje op jou!)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd!!!! Leuk de foto's, je dochter lijkt echt op je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hiep hiep hoera!!!
    Het valt best mee, 40. En ik kan het weten....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog van harte
    Je had er in ieder geval heerlijk weer bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wouw, alsnog gefeliciteerd, mooie leeftijd, duurt voor mij nog even, maar als ik jou zo eens bekijk is het niets om tegenop te zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zelf vond ik de aanloop er naartoe verschrikkelijk, eens het zo ver was had ik het mooiste feest ooit! En nu leg ik me erbij neer, je bent maar zo oud als je je voelt, toch? Van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, dat is een mooie tekst, kan ik me helemaal in vinden! Nog een keer een heel luid HIEPERDEPIEP HOERA en gefeliciteerd! Mooie foto's en hier en daar trekken die ik van je kinderen ken! Leuk! Fijne week voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het doet geen pijn hoor (nou ja een klein beetje dan :-))
    Hiep hiep voor jou!!!
    En wat een lieve foto,s

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Alsnog van harte proficiat met je 40ste verjaardag-nu gaat het gebeuren-een mooi nieuw levensjaar toegewenst en wat een leuke foto's. Op foto 3 herken ik heel goed je dochter...Lieve groet met hart&ziel van Sil

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!