zaterdag 15 september 2012

Zeemeermin.

Er was eens een klein meisje met een grote wens.
Zij wenste geïnspireerd door een meerminpop een zeemeerminnenpak.
En daar lag voor mij een schone taak.
Want wat kon het meisje anders dan verwachten dat haar moeder dat wel maken kon.
En mijn schone taak bestond uit het vinden van een geschikt patroon.
Dagelijks werd mij gevraagd, hoever ik was. Of ik al wat had.
En toen de vraag niet meer dagelijks kwam, maar wekelijks werd gesteld vond ik een patroon.
Lyrisch was ze van de glimmende stofjes, en dagelijks vroeg ze of ze hem al aan kon.
En ik, ik zag er tegen op.
Glimmende gladde stofjes.
Onduidelijke beschrijvingen.


Maar uiteindelijk zette ik de schaar erin. 
En het meisje droomde zoete meisjes dromen over vinnen en zwemmen honderd duizend meter onder water.
En toen ik eenmaal de moed vond de naaimasjien aan te zetten was de zeemeermin in een mum van tijd af.
Ik ben nog niet geheel tevreden.
Maar er hupst wel een hele blije zeemeermin door mijn huis.


*Goedgekeurd*

11 opmerkingen:

  1. Diep in de zee.. diep in de zee… Al die sardientjes zijn ook mijn vriendjes.
    JIPIEJAJEEEJ... Hier in de zee heb ik het best. Wij hebben zelfs een kreeftenorkest; Zorgen vergeet je altijd een beetje.. diep in de zeeee! Maar dit zeemeerminnetje mag gerust op het strand hoor, mooi gedaan! En wat een schoon stofjes! Zij ziet er in elk geval héél tevreden uit dus geef jezelf maar een dikke pluim!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gedaan. Ze ziet er uit om te stelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is helemaal super geworden! Wat een pracht van een meermin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) t is een snoepie dat zeemeerminnetjes , goed gelukt dit project!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Ze ziet er echt heel blij uit, in haar zeemeerminoutfit. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O Sjaan-super gaaf gemaakt. Ik zag het laatst bij Fieve. Gek toch: dat al die meiden dat willen-zeemeermin zijn. Mooie nazomer-zondag! xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat gaaf gemaakt!! Een prachtige zeemeermin!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er heel mooi uit!!
    Je kunt wel wat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw!
    Zo wil het meisje hier een superheldenpak inclusief superheldencape.
    Ze kan alleen vragen wat ze wil, deze moeder kan niet naaien helaas.
    Gelukkig heeft ze wel een tanti... die het inmiddels beloofd heeft, maar er net zo tegenaan hikt als jij deed ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!