zondag 21 oktober 2012

Over kabouters en blessings enzo.

Het meisje wou graag een kabouter. 
Een kabouter in een kooitje. 
Dus togen wij naar het bos, maar al wat wij vonden geen kabouter.
 En hoewel de wandeling heerlijk was, en zelfs hond even los zijn poten strekte, proefde ik toch enige teleurstelling na afloop. 
Toen zij onverrichter zake weer naar huis wederkeerde.





Ach en ik was ook nog even crea bea zo op deze zondag. Ik pimpte de vers genaaide long-sleeves met een leuke print in strijkvelours.
Uitgezocht door het kleine meisje.
En hoewel het meisje klaagde over de lange mouwen, de overgang van de seizoenen blijft lastig en elke morgen beantwoord ik tot haar teleurstelling de vraag "mag ik vandaag sandalen aan" met een nee, de gepimpte shirts konden haar zeer zeker bekoren.



*Goedgekeurd*

En zo kwam er toch een fijn eind aan het weekend wat zo raar begon.
Terwijl het kleine meisje en ik keken naar de voetbal wedstrijd van de olijke tweeling, was ik er getuige van dat een tegenspeler uithaalde naar mijn zoon en hem een vuistslag op zijn kaak verkocht.
En dat is naar.
En ik was behoorlijk aangedaan.
De jongste helft van de olijke tweeling hield er vooralsnog alleen een behoorlijk pijnlijke kaak aan over.
En ik hoop dat het daar bij blijft.

***

6 opmerkingen:

  1. Ach, jee geen echte kabouters, dat is ook wel jammer. Want als je ze had gevonden was het huishouden ineens ook een stukje makkelijker ;-)

    Ik heb de sandalen en zomerrokjes opgeruimd want ook hier iedere dag dezelfde vragen..

    Mooie shirts heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja kaboutertjes laten zich niet zo gemakkelijk vangen kan ik uit ervaring zeggen....al die paddestoelen, maar van de kabouters was nooit ene spoor te bekennen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn zoon voetbalt ook en het is soms niet te geloven hoe hard ze tegen zijn schenen stampen, ik ga weinig kijken want ik kan er niet tegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien een kaboutertje op een thuis plakken?
    En jemig, wat was dat nou, daar met dat voetballen? Is er ingegrepen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poeh lijkt me inderdaad heftig om getuige te zijn van zo'n vuistslag ... Mooie shirts en jammer van die kabouter! Fijne vakantieweek voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!