dinsdag 29 januari 2013

Het fenomeen kinderfeestje.

Het kleine meisje werd 5 in december. En bij 5 hoort alle dagen naar school, fietsen zonder zijwielen, schaatsen op witte kunstschaatsen, lief gaan slapen, nog 5 hapjes als je geen eten meer wilt en natuurlijk een kinderfeestje. En over de rest hebben we het nog maar niet ;-)
Kinderfeestjes probeer ik altijd te vergeten, te negeren of af te splitsen.
Maar ja een meisje laat zich niet snel negeren.
En zo kreeg ze 5 uitnodigingen mee naar school om haar vriendinnetjes mee uit te nodigen.
En in tegenstelling tot de ongeveer 24 voorgaande jongenskinderfeestje bleek dit meisjeskinderfeestje onmogelijk om af te splitsen. 
Er zat dus echt niks anders op.
Maar wat doe je nou zo op een meisjeskinderfeestje?
Ik struinde wat rond op het weeweewee en vond een leuke knutsel. Uiteraard moest er taart versiert worden, is altijd een succes al 25 kinderfeestjes lang :-)
Tussendoor konden de meisjes leuk spelen, en op het eind nog een filmpje en een chipje.
En het was een denderend succes.
Ik moet zelfs mijn mening over kinderfeestjes heroverwegen.
Ik vond het namelijk leuk!

de voor foto


de na foto
de knutsel; een sneeuw/glitterbol

Het kleine meisje had het ook reuze naar haar zin, en werd enorm verwend! 
Volgend jaar weer :-)


14 opmerkingen:

  1. Leuk!! Goed idee glitterbol maken,die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou dat dan het verschil zijn tussen een meisjesfeestje en een jongensfeestje? Mens ik heb het zweet altijd op de rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dus! Je kint nog veel meisjesfeestjes gaan plannen de komende jaren.. (-:

    Alsnog gefelicitee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meisjesfeesten :-). Ik kijk er weer naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jazo zie je maar het valt best mee! Geen idee overigens hoor, heb nog nooit een kinderfeestje moeten organiseren. Over een half jaar pas als zoon 5 word (en dat is gelukkig in de zomer! dus naar buiten met de hele zooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook hier een duidelijk verschil tussen de jongens- en meisjesfeestjes ;-)
    Glitterballen maken is wel een heel leuk idee, dat ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kijk al weer met angst en beven naar mei als wij weer aan de bak moeten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het altijd makkelijker gevonden activiteiten te verzinnen voor meisjes dan voor jongens.. als gaat het me voor jongens ook aardig af ;) (kampen scouting etc.)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er is een duidelijk verschil tussen jongens- en meisjefeestjes! Maar bij ieder feestje was het versieren van plak cake een succes. Wat het ook altijd goed deed, was dat de vriendjes hun pakjes mochten verstoppen in de kamer en deze dan door de jarige gezocht moesten worden! Maar voorlopig heb ik nog tot september uitstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat klinkt als een leuk feestje... zou dit het zetje zijn die ik nodig had? Liv was in november jarig, maar door de verhuizing is er nog niet gefeest met vriendinnetjes van school, toch maar snel wat plannen. De sneeuwbol is een leuke tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vijf alweer, die sneeuwglitterbollen zijn echt een leuk idee en wat heb je toch een geweldig huis!!!
    Verder alles goed?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!