donderdag 24 januari 2013

Sneeuw.

En, vroeg de schoolarts, speelt ze wel eens buiten?
Toen ik antwoordde met nee, het is een echt binnenspeelkind,
wist ik nog niet welk effect sneeuw op dat kleine meisje had.
Want haalde ze vorig jaar nog haar kittige neusje op voor sneeuw, dit jaar is ze niet te houden.
En lever ik elke morgen een klein sneeuwvrouwtje af op school.
Die het gewoon niet kan laten sneeuwengeltjes te maken.
En hoewel de slee haar vorig jaar niet kon bekoren, is ze nu helemaal niet te min om de sneeuwloze stukken te wandelen. Om vervolgens met veel pret weer in de slee te duiken.
Het enige wat haar een beetje dwars zit dit jaar, 
ze denken vast allemaal dat ik een jongetje ben Mam,
is de blauwe skibroek.



9 opmerkingen:

  1. woehahahaha, een jongetje, echt niet!!!!
    Ze zijn gek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig! En echt geen jongetje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah, er is dus nog hoop voor mijn dochter, wie weet kunnen we volgend jaar dan sneeuwpoppen maken en schaatsen en sleeen. Nu vindt ze het alleen maar koud.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tsja volgend jaar dus wel een roze skibroek!
    Grappig, hier ook een meisje dat overal sneeuwengels maakt en niet van de slee af te krijgen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier liggen ook een boel engeltjes in de tuin. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!