maandag 14 oktober 2013

Count your blessings.

Mijn man vaart vaker op de woelige baren, maar deze periode van bijna 6 maanden valt me zwaarder als anders.
Ik was praktisch de hele zomervakantie alleen. 
Verhuisde mijn oudste alleen, deed een kamerwissel. Ik voel me vaak erg moe. En heb ik voor mijn gevoel zo veel aan mijn hoofd dat ik werkelijk nergens aan toe lijk te komen. Ik heb stapels leuke stof liggen, maar het ontbreekt me aan de rust om even lekker achter de naaimachine te gaan zitten. 
Gelukkig is het niet alleen kommer en kwel. Zijn er zeker ook fitte dagen. Ben ik bezig met een cursus voor Home Start wat me ook weer een enorme energieboost geeft. 
En doen we samen ook gewoon leuke dingen.
Zoals een heerlijke herfst wandeling maken in de Donkere Duinen.

 



 ***
 Ging ik met dochter en met vriendin en haar dochter naar Disney Live! in Amsterdam. Waar we een hele leuke middag hadden en waar ik bovendien een leuke ontmoeting met Emmy had. 
***

En kregen we van defensie een dagje uit. En waren we zomaar een dagje in het dolfinarium. En wat was dat een leuk dagje. We hebben enorm genoten van de shows. En hoewel het bere koud was hebben we ons de hele dag buiten uitermate goed vermaakt. 
(en ook zo fijn dat alle kinders mee waren, dat gebeurt ook niet altijd meer) 






Kunnen we er weer even tegenaan.
Nog 68 dagen.
***

22 opmerkingen:

  1. Ik vind je dapper en ik doe het je niet na. Die laatste foto is echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als dochter van een loods weet ik dat alleen sterke vrouwen zoiets aankunnen. Mijn mama was ook zo'n vrouw toen mijn papa lange omvaart deed...hij was er zelfs niet toen hun eerste zoon geboren werd! Pas 4 dagen later kwam hij in het ziekenhuis aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pff, nog 68 dagen.. Ik neem mijn petje voor je af en maak een diepe buiging.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poeh, heftig zeg meid! Respect dat je alles op jouw schouders terecht komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou zo willen ruilen hoor Sjaantje, dan komt er tenminste iemand terug.
    Alleen dat steeds weer afscheid nemen, dat doet de das om hè.
    Blijf jij maar lekker actief, dan gaat de tijd ook en stuk sneller
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, dat lijkt me ook reuze pittig. Houd moed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat doen jullie leuke dingen. De foto's zien er gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ... en vandaag nog 67 dagen te gaan! Ik vind je stoer en een topvrouw! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. moedig hoor! hopelijk gaat de tijd snel dat je mannetje er weer is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pittig zeg. Ik kan me voorstellen dat het wel eens heel zwaar is. Fijn dat jullie een dagje weg kregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb altijd diep respect hoe voornamelijk vrouwen met een man overzees om gaan. Je moet toch veel dingen alleen doen. Lijkt me erg pittig. Maar het lijkt me ook weer heerlijk als je hem weer ziet. Dat moet toch iedere keer weer speciaal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt me erg pittig!
    Respect voor jou en je kids (voor hun zal het ook vast niet altijd leuk/makkelijk zijn?.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oef sterkte meis! Zo alles in je uppie doen is echt niet gemakkelijk....
    Veel leuke dingen doen helpt gelukkig vast wel een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind je soer hoor, zo bijna alles in je eentje doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Stoer. En voor je het weet zit je weer in je ritme en dan is hij weer zo terug...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Pittig hoor om veel alleen te moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje, ik smap best dat je de dagen telt tot hij weer terug is, want in je eentje alles regelen is heel pittig!
    En gefeleiciteerd met je 'diploma' voor Homestart! (zag 't op instagram)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo dat is zeker pittig. Ik snap wel dat je aan het aftellen bent.
    Mooie foto’s heb je gemaakt en dan ook nog met al je kids op stap.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. echt diep respect voor je Janne zo zonder man,maar wat leuk dat uitstapje naar dolfinarium ,altijd zo leuk he die beesten daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is! Hoedje af hoor! Fijn dat dagje uit, en zeker als alle kids mee waren. Dat lukt hier ook niet meer zo vaak. Ik tel mee met je af hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jeetje, dat zijn nog eens tijden. Mijn man vaarde ook vroegah, 3 mnd op 1,5 af, daarna 6-6 weken. Hoewel het een mooie tijd was, vond ik het verder ronduit ruk overal alleen voor de staan. Maar was toen ook nog jong, 18 toen we gingen samenwonen.... Eenmaal weer in je eigen ritme gaan de dagen tot de kanaalkoorts gelukkig redelijk snel, zeker als ze gevuld zijn met leuke dingen! :) Mooie foto's maakte je.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!