donderdag 4 september 2014

Over jurkjes, rokjes en harembroeken.

Hoewel de inspiratie bij tijd en wijle ver te zoeken was, snorde het naaimachientje om de garderobe van het niet meer zo kleine meisje wat te uit te breiden.
Zo maakte ik voor haar uit dit leuke boek een jurk van een geweldig stofje, het stofje vond ik bij de plaatselijke stoffenwinkel.


Bij BambiBlauw vond ik het volgende geweldige stofje. En maakte ik een simpel recht toe recht aan rokje. Ik twijfelde of deze dame dat nog wel aan zou willen. Maar ze heeft hem vaak en met veel plezier gedragen.


Bij de kringloop vond ik een geweldig stofje voor €0,25!!
Daarvan maakte ik een harembroekje. En hoewel ze niet graag broeken draagt, heeft ze deze heel vaak gedragen.


En eindelijk durfde ik het aan, en maakte een rokje voor mezelf :)


Het stofje kocht ik in de plaatselijke stoffenwinkel. En het rokje maakte ik uit dit geweldige boek.
Voor mezelf heb ik nu zeker de smaak te pakken, de volgende rok is al geknipt!

5 opmerkingen:

  1. Leuke stoffen en leuke rokjes (en broek)! Dat laatste boek heb ik ook, maar nog niets er uit gemaakt, haha … ik ben nog steeds moed aan het verzamelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, je maakt prachtige dingen! Mooie stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Je hebt weer mooie dingen gemaakt! En zeker dat rokje voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!